Terhességi naplóm

Terhességem és babáink történetét dokumentálom ezen oldalon, hogy mások is megtudják, mi a valóság...

Szerzők

A mai dokijárás eredménye...

2012.08.07. 21:01 - Cty

Hát ezen a mai napon is túl vagyunk... A lényeg, hogy minden rendben, és ezzel le is lőttem a poént, és oda az izgalom... De inkább, minthogy bármi baj legyen. Hát elmesélem részletesen...

Nődokimhoz volt időpontom... Múlthéten voltam egy órás terheléses vérvételen és PPG-n, így ma mentem a leletekkel a dokimhoz... Begurultam a rendelőbe és kivártam az 5 órát. Behívott a dokim, cuki volt és minden papírosomat kétszer átolvasott... Megmérték a vérnyomásom, kicsit alacsony, 110/75, de mondta, hogy ez a nagy meleg miatt is lehet, inkább alacsony legyen, mint magas... Jól áttanulmányozta a vérleletemet, addig lemért a nővérke... 4 kiló 40 dekát szedtem fel, megdícsértek, hisz alapból dundi voltam mindig, és a védőnő megkért, nagyon figyeljek oda a súlyomra... Hát ilyen jól sikerült. Pénteken leszek 26. hetes terhes, szóval nagyon jól tartom magam, nem hízok - mondta a nővérke is... A leleteim szerint terhességi cukorbetegségnek nyoma sincs, mert az éhgyomri cukrom 4,7 volt, a terhelt pedig 4,1, tehát a hasnyálmirigyem megfelelő mennyiségű inzulint termel. Pedig Apukám is cukros a családban, nomeg a túlsúly is közrejátszhat, de én mindent megteszek...  Sok gyümi, sok folyadék, megválogatott minőségű és mennyiségű étel.

Aztán jött az útbaigazítás. Mivel a munkahelyemen se tudtam, hogy maradhatok-e vagy sem, illetve hogy elutazhatunk-e avagy sem, megkértem a dokit, vizsgáljon át. Nézett szívhangot, ultrahangot és át vizsgálta a pocakomat is. Jó volt hallani a törpéket, meg látni is. Minden rendben volt hál'Istennek, a fiú még mindig nagyobb, mint a kiscsaj, de egyformán aktívak - mondta a doki, nomeg érzem én is, állandóan ficánkolnak. Pontos méreteket nem mért a doki, de azt mondta, hogy fej fej mellett növögetnek, minden rendben van Velük. Kb. 30-31 centisek és 850-900 grammosak, erősek. A medencémet kérdezte, hogy fájlalom-e, mondtam, hogy hosszan tartó ülés után ha felállok, olyan érzésem van, hogy csak terpeszállásban nem fáj járnom. Mondta, hogy ez természetes, folyamatosan tágulok, így azt ajánlja, hogy óránként-kétóránként álljak fel és sétáljak. 

Megkérdeztem, hogy normális-e, hogy csak este és éjjel mocorognak, de akkor százszor annyit, mint napközben a babák. Mondta a doki, hogy nyári babáknál ez normális, mert ilyenkor melegben lustábbak, estére lehül a levegő és aktívabbak lesznek, továbbá fekvő helyzetben sokkal optimálisabb nekik a "benti hely", mint ülő vagy más pozícióban.

Elutazhatunk... Egy hét nyaralás, már nagyon ránk fér. Kérdeztem, hogy medencébe szabad-e bemennem. Azt mondta, hogy fél óránál többet ne töltsek egyszerre bent, továbbá ügyeljünk a fertőtlenítésére, de amúgy nyugodtan, sőt most jót is tesz az úszás a medencémre, csípőmre a folyamatos tágulás miatt... Azért elküldött egy kétórás terheléses vérvételre, biztos ami biztos... Csütörtök reggel el is intézem. Most nem zsemlét és tejet kell egyek-igyak, hanem gyógyszertárból kell kiváltanom a port (75 gr. Glukoz) és azt fogják nekem feloldani vízben, amit megiszok és rá két órára vesznek újra vért...

Szeptember 4-én kell legkésőbb visszamennem, akkor kapom meg a harmadik ultrahang vizsgálatra a beutalót, szóval addig megint nyugalom van és vigyáznom kell magamra... Általában a 28-31. héten végzik. Ennek segítségével megtalálhatók a későn kialakuló fejlődési rendellenességek, megállapíthatók, hogy a babák a terhesség korának megfelelően fejlődnek-e, látható a magzatvíz mennyisége, mely egyéb problémára utalhat. Ilyenkor lehet a lepény érettségét megfigyelni, mely a magzat tápanyagcseréjéért és az oxigén-széndioxid transzportért felelős. Szóval addig nincs más dolgom, mint folytatni az eddigieket és nem izgulni... Könnyű azt mondani, majd ha túl leszek rajta...

 Két hete ilyenek voltak:

Mire visszajövök a nyaralásból, már a 28. hetemet kezdem, körülbelül ilyenek lesznek: 

Már csak napok kérdése, és túl vagyok a terhesség második trimeszterén, vagyis a kétharmadán... El se hiszem, hogy ilyen gyorsan elszaladt az idő... Utánaolvastam, hogy ezen a héten mi történt és történik a babákkal. Kialakult a retinájuk és kinyitották a szemüket már. Méhen belül a babák szeme kék, mert a szivárványhártya a születést követő néhány hónap előtt nem nyeri el végleges színét. 

A bejegyzés trackback címe:

https://ctyterhes.blog.hu/api/trackback/id/tr384700722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása